ملاقات های کلینیکی برنامه لیدکامب
ملاقات های مرحله 1
در مرحله 1 والدین کودک یکبار در هفته به کلیتیک مراجعه می کنند. رویدادهای زیر معمولا به همین ترتیب در مراجعات کلینیکی اتفاق می افتد.
گفت و گو های کودک
والدین یا درمانگر یا هردو با کودک صحبت می کنند. تا لکنت در صورت وجود اتفاق بیافتد. درمانگر یک نمره SR و در صورت لزوم نمره SS% را ثبت می کند.
بررسی نمره SR والد
درمانگر استفاده والد از مقیاس SR را بر اساس روشهای ذکر شده بررسی می کند.
بحث در مورد پیشرفت هفته قبل
درمانگر از نمرات SR ارائه شده هفته پیش به عنوان نماینده شدت و پاسخ به درمان در هفته گذشته برای محور یک بحث عمیق استفاده می کند. موضوعات گفتوگو معمولا شامل این موارد می شود.:
- زمانی که بازخوردهای کلامی در جلسات تمرین برنامه ریزی شده بود. آیا همانطور که برنامه ریزی شده بود اتفاق افتاد؟. چندبار و به چه مدت؟
- با وجود بازخوردهای کلامی در زمان جلسات تمرین کاهش شدت لکنت مورد انتظار چطور بود؟
- والدین هنگام مکالمه های طبیعی چقدر بازخوردهای کلامی ارائه می دادند؟
- کدام بازخوردهای کلامی هنگام جلسات تمرین و مکالمه های طبیعی استفاده شد؟
- چه مواقعی از روز بازخوردهای کلامی در جلسات تمرین اتفاق می افتد؟
- والد و کودک در زمان بازخوردهای کلامی هنگام مکالمه های طبیعی مشغول انجام چه کاری بودند؟
- چه جاهایی بازخوردهای کلامی هنگام مکالمه های طبیعی اتفاق می افتد؟
- بازخوردهای کلامی هنگام مکالمه های طبیعی چه مدت به طول می انجامید؟
- چقدر کودک در گفتوگو ها صحبت می کرد؟
- والد فکر می کند چه چیز به خصوصی در این هفته به خوبی اتفاق افتاد یا نیفتاد؟
موارد زیر معمولا اتفاق می افتند.
- لکنت کودک در زمان جلسات تمرین بسیار شدید بود. چون به خوبی سازمان نیافته بودند.
- والد آنطور که برنامه ریزی شده بود هر روز هنگام جلسات تمرین و یا مکالمات طبیعی بازخوردهای کلامی ارائه نداده است.
- والد به اندازه کافی در روز در طی مکالمه های طبیعی بازخوردهای کلامی ارائه نکرده است.
والد بازخوردهای کلامی را نمایش می دهد
والد بازخوردهای کلامی برنامه ریزی شده برای هفته گذشته را نمایش می دهند. درمانگر جلسات تمرین را مشاهده می کند. و موضوعات زیر را چک می کند.
- کودک از گفتوگوی درمانی لذت می برد.
- والد به طور صحیح تفاوت بین گفتار بدون لکنت و گفتار همراه لکنت را تشخیص می دهد.
- در جلسات تمرین گفتوگوها به اندازه کافی سازمان یافته اند تا به شدت لکنت کم دست یابند.
- بازخوردهای کلامی برای کودک مناسب هستند.
- بیشتر بازخوردهای کلامی برای گفتار بدون لکنت می باشند.
- بازخوردهای کلامی متنوع می باشند.
والد و درمانگر در مورد بازخوردهای کلامی ارائه شده توسط والدین بحش می کنند.
درمانگر معین می کند این ارائه تا چه حد به فرایندهای ارائه شده در هفته گذشته نزدیک است.درمانگر از والدین می خواهد در مورد بازخوردهای کلامی استفاده شده توضیح دهند. این بچث می تواند شامل این موضوع شود که چه بازخوردهای کلامی خوب بودند. و کدام خوب نبودند و کدام یک می توانند بهبود یابند.
برنامه ریزی تغییرات درمانی برای هفته آینده
والد و درمانگر در مورد تغییرات روند کار برای هفته آینده بحث می کنند. این بحث می کنند. درمانگر تغییرات روش درمان برای هفته آینده را امتحان کرده و به والد نشان می دهد.
پایان جلسه
درمانگر جلسه را با خلاصه کردن برنامه هفته آینده و درخواست از والدین برای مطرح کردن هرگونه موضوع قابل بحث خاتمه می دهد.
لینک های مرتبط با ” مرحله اول ملاقات های کلینیکی برنامه لیدکامب “:
درمان لکنت زبان ـ برنامه درمانی لکنت زبان_لیدکامب
بازخورد های کلامی در جلسات تمرین
با ما همراه باشید در :